Lead (pol. wprowadzenie) jest pierwszym i najważniejszym akapitem tekstu, krótką zapowiedzią tego, co czytelnik znajdzie w artykule i nie powinien posiadać więcej niż 2 zdania oraz zbyt wielu znaków w wierszu (w łamach gazety).
Wyróżnienie to stosuje się w dłuższych tekstach zawierających powyżej 2.500 znaków. Często jednak, chcąc zainteresować czytelnika ważnym, chociaż krótkim artykułem, redaktor wyróżnia pierwsze zdanie wykorzystując odpowiednio zaprojektowany do tego typu łamania tekstu lead. Projektowanie makiet gazet opiera się na tworzeniu mocniej zaakcentowanego leadu - na przykład prawidłowo wybranym krojem pisma, kreską lub stosując kontrastowy kolor.
Autor tekstu powinien kierować się zasadą spójności treści tytułu, leadu i tekstu tworzącego pewien ciąg logiczny ułatwiający czytelnikowi lekturę tekstu. Ważnym jest, aby lead nie zawierał powtórzeń zwrotów z tytułu, był spójny i zachęcił czytelnika do przeczytania artykułu.