W obecnym czasie, gdy odbiorcą zawładnęły media elektroniczne, działalność skierowana na publikację periodyków w formie papierowej oraz projektowanie gazet i czasopism stało się dla wydawnictw niemałym wyzwaniem. Posiadając ugruntowaną wiedzę na temat przygotowania i składu publikacji oraz odpowiednie narzędzia, chcemy tą wiedzą podzielić się z Państwem, organizując szkolenia jak założyć wydawnictwo prasowe, stworzyć gazetę i redakcję. Szkolenie skierowane jest do wydawców, którzy chcą rozpocząć wydawanie publikacji prasowej jak gazeta lokalna czy informator miejski, czasopismo branżowe oraz biuletyn firmowy.
Kim Jesteśmy?
Skladgazet.pl to zespół specjalistów - redaktorów technicznych, grafików, doradców ds. rynku wydawniczego, mających na swoim koncie współpracę z wieloma tytułami na przestrzeni 20 lat. Pracujemy z dużymi, ogólnopolskimi redakcjami, jak również z niewielkimi lokalnymi tytułami.
Wszechobecna komunikacja wizualna stała się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia.
Analiza potrzeb szkoleniowych i trendów rozwoju redakcji
Rynek medialny tylko z pozoru może wydawać się nasycony. Ukazuje to, między innymi, mnogość tytułów o charakterze lokalnym czy też periodyków branżowych. Każdego miesiąca na rynku prasowym pojawiają się nowe tytuły, które z większym lub mniejszym powodzeniem są kolportowane. Stworzenie od podstaw redakcji czasopisma branżowego czy też gazety lokalnej to proces, który może przebiegać w wieloraki sposób. Fundamenty, na których zostanie zbudowana redakcja, powinny być solidne i wypływać z analizy rynku oraz winny być odpowiedzią na potrzeby odbiorców i założeń wydawcy. Obrany przez wydawcę kierunek poparty powinien być jasno zdefiniowaną wizją, a dobór narzędzi nie powinien być przypadkowy.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników kursu do realizacji zadań związanych z kompleksową obsługą redakcji pod względem technicznym, merytorycznym oraz marketingowym.
Adresaci szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które są pracownikami przedsiębiorstw lub urzędów zamierzających rozpocząć wydawanie czasopisma. Szeroki zakres szkolenia pomaga w przeszkoleniu uczestników w różnych kierunkach, a co za tym idzie - pracowników wywodzących się z różnych działów przedsiębiorstwa lub urzędu.
Forma realizacji szkolenia
Szkolenia prowadzone będą w grupach maksymalnie 11 osobowych, przy czym przewiduje się, że przeciętna liczebność grupy wyniesie 10 osób. Zajęcia prowadzone będą w dwóch grupach, ale przewidziane są również zajęcia łączone. Sale będą wyposażone w sprzęt dydaktyczny umożliwiający prowadzenie zajęć w formie ćwiczeń i warsztatów oraz prezentacji multimedialnych. Absolwent szkolenia, po zaliczeniu wszystkich przewidzianych w programie jednostek modułowych, uzyska certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający jego kwalifikacje w zakresie tematycznym szkolenia.
Metody szkoleniowe
W zasadniczej części szkolenie będzie miało formę wykładów. Podczas wykładów zaprezentowane zostaną studia przypadków z bogatego doświadczenia trenerów. Podstawowe metody szkolenia to: wykład, pokaz multimedialny oraz ćwiczenia praktyczne. Dobór metod szkoleniowych powinien być zorientowany na efekt maksymalnego przyswojenia umiejętności teoretycznych umożliwiających szybkie i skuteczne ich zastosowanie w praktyce. Szkolenie oparte jest o Cykl Kolba dający dobre wyniki pod względem wdrażania teoretycznej wiedzy w praktyczne zastosowania.
Zasady doboru kadry prowadzącej szkolenie
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o dwa główne bloki:
Techniczne aspekty przygotowania materiałów prasowych oraz ekonomia druku
Creative Director w skladgazet.pl - Ewa Gawlik
Prawo medialne i narzędzia marketingowe
Account Manager w skladgazet.pl - Olaf Koenig
Lista wykładowców
Creative Director w skladgazet.pl - Ewa Gawlik Account Manager w skladgazet.pl - Olaf Koenig
Przygotowaliśmy dla wydawców praktyczny poradnik „Twoja gazeta – założenia do wykonania projektu redakcyjnego wydawnictwa prasowego oraz przygotowania layoutu i składu gazety”, który poprowadzi Państwa przez etapy tworzenia czasopisma.
Założenie gazety, stworzenie redakcji oraz przygotowanie niezbędnych elementów do publikacji czasopisma może wydawać się przeszkodą nie do przejścia. Gazeta lokalna czy magazyn konsumencki to periodyk, który może dawać bardzo wiele korzyści, dlatego nasz zespół przygotował dla Państwa kilka programów.